Tradiţia motoarelor diesel nu dispare prea uşor din istoria maşinilor Volkswagen. Germanii revin în actualitate printr-un concept cunoscut, dar upgradat, care acum se numeşte VW XL1 si are un consum de numai 0,9 litri/100 km. Ţi-ai lua ala ceva?
Dacă aveţi impresia că aţi mai văzut undeva acest Volkswagen Formula XL1 Concept, nu greşiţi prea mult, deoarece e vorba de un upgrade al conceptului VW L1, prezentat acum doi ani la Salonul Auto Frankfurt 2009, "trabucul" care se lăuda cu un consum de numai 1,38 litri/100 km de motorină.
Noul concept VW XL1 va fi prezentat în premieră la iminentul salon auto din... Quatar, ceea ce ar putea părea o palmă dată miliardarilor petrolului, nu? Şi a deoarece noul "trabuc VW" anunţă un consum mai mic de 1 litru/100 km - mai exact, VW XL1 consumă doar 0,9 litri/100 km de motorină.
Aşadar, cei de la Volkswagen se pot mândri că, în epoca maşinilor hibride şi electrice, au reuşit să-şi îndeplinească promisiunea de a realiza maşina de 1 litru/100 km , deoarece, conform declaraţiilor oficialilor, VW XL1 este foarte aproape de o eventuală producţie de serie.
Până când ne vom pune întrebarea dacă, într-adevăr, vor exista destui clienţi pentru o astfel de maşină VW, cu numai două locuri şi un design prae futurist faţă de gama actuală, să vedem ce înseamnă, pe plan tehnic, acest concept VW XL1.
Sistemul de propulsie este unul hibrid plug-in, constând dintr-un motor TDI cu 2 cilindri şi 48 CP, asociat cu un motor electric de 27 CP (20 kW), alimentat de la un pachet de baterii litiu-ion (care pot fi încărcate de la o sursă externă atunci când maşina este parcată). Transmisia este asigurată de o cutie automată cu dublu ambreiaj DSG şi 7 trepte, pentru o eficienţă cât mai mare.
Singura necunoscută rămâne preţul pe care l-ar avea un eventual model de serie. Dată fiind tehnologia avansată de care dispune noul concept şi materialele scumpe, este foarte probabil ca VW XL1 să fie mult mai scump decât o maşină electrică actuală, precum Nissan Leaf sau Renault Fluence Z.E.
Prin urmare, rămânând cu picioarele pe pământ, e cam clar că ambiţiosul proiect al lui Ferdinand Piech, "maşina de 1 litru", are toate şansele să rămână doar în muzeul Volkswagen.
Voi ce credeţi?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu